Pozitë me diskursin e “ëndrrës” që të lexuesi sjellin vizione të qarta ...

Libra

Pozitë me diskursin e “ëndrrës” që të lexuesi sjellin vizione të qarta ...

Hasan Hasanramaj Nga Hasan Hasanramaj Më 25 korrik 2016 Në ora: 09:15
Ballina e librit

Puna e suksesshme poetike e autores të librit “Dihatje Stinësh” e prof. Zejnepes  nuk është thjesht vargu, as vargëzimi i lirë, i bardhë apo metrik. Ajo është  punë e mirëfilltë i vlerave që është e shquar në shumë aspekte,  që ajo tërheq në mes të poezisë dhe filozofisë jetike, ashtu edhe në llogarinë e saj të lidhur midis formës dhe kuptimit në vizion, ose më saktë në shpjegimin e saj poetik.

Përtej përmasave  semantike, përdorimi i më shumë se treqind-hershëm të fjalës “ëndrra” në mesin e poezive të vëllimit më të ri të poetes Zejnepe Alili Rexhepi me titullin “Dihatje Stinësh” lexuesit i sjell një qasje parësore preambulë medievale të vizionit filozofik që konsideron forma letrare në mes poezisë. Ky vëllimi i fundit na tha recepsionisti  prof. dr. Fatmir Terziu, ligjërues në Universitetin e Londrës dhe autorja e librit -  lexuesve në këtë vepër  ju ofrohem me një bagazh të qartë  dhe të lartë njohurish në disa fusha, dhe si e tillë në tërësi poezitë e vëllimit të saj mund të konsiderohen  si shembull  të “vizionit filozofik” të qasur nga bota e brendshme femërore, e  cila konsiderohet si një nën-zhanër i vizionit ëndërr që rrjedh nga Boethius dhe teoria e tij e hershme, “Konsolidimi i filozofisë”. Në një lexim të lehtë që vjen nga “ëndrra” te parë dhe anatemuar si e tillë],  të dy format janë si mjedise të qasura mes anëve të furnizimit me sfondin historik dhe teorik, garantojnë atë që ndjejmë tek kjo filozofi, ose më saktë tek vizioni filozofik i celebruar nga Boethius si formë më e përparuar e asaj që vjen nga “struktura paradigmatike e vizionit letrar”.

Kjo jep lehtë mundësimin e diskursit viziv të kumtojë atë që  “i bën jehonë strukturave qendrore epistemologjike në filozofinë skolastike.” Kjo epistemologji e rrënjosur në problemin e pajtimit me autoritetin e vlerave poetike dhe shkencore, si dhe në ngjyrimin e larmisë së mundshme të gjërave për aftësimin e njeriut për të kapur të vërtetën ndjesore nga përvoja personale. Duke ndjekur këtë udhë teorike  thanë në vazhdim të fjalës së tij Terziu  në mes leximit të poezive të poetes dhe studiueses Halili-Rexhepi, na syret ndjesia në një psikologji të  “fakultetit” jetik, sipas të cilit mësojmë se njeriu u udhëhoq nga perceptimi me anë të imagjinatës dhe arsyes për të kuptuarit  të vërtetat shpirtërore. Kjo duket në mjaft poezi të saj ku epiqendra e diskursit të ëndrrës rreth sillet vizionare dhe me një vizion të qartë. Këtu natyrisht diskursi qas dhe parësinë e vlerave filozofike në mes perceptimit dhe vetë konsolidimit të imazhit. Poezia e këtij vëllimi ndoshta apriori dhe për herë të parë, ka një qëllim të prerë e të saktë, pra të jetë e gatshme në mbrojtje të këtij faktori të epistemologjisë.

“Komploti” i këtyre poezive është zakonisht udhëtim shpirtëror vizionar ndaj së vërtetës, duke kaluar nga imazhi lateral te ai figurat dhe më pas tek kuptimet absolute. Ai udhëtim i ndjek imazhet dhe perceptimet që shoqërojnë dhe e bën vendimin epistemologjik pasues si udhë kalim ndjesor tek një lexues që arrin të mësojë atë se si zakonisht duhet të qëndrojë për lidhjet “faculte” me të cilat nivelet e larta të  kuptuarit janë të mundshme dhe plotësisht të arritura.  Kjo tërësi epistemologjike është brenda vetë vëllimit të poetes një nga njohuritë, që zakonisht merr të bëjë vetë vizionin filozofik vlerë me lidhjen e ndjeshmërisë mes natyrave të brendshme vargore dhe trukore dhe po aq dhe diskurseve shpirtërore në vargun poetik.

“Komploti” i këtyre poezive është zakonisht udhëtim shpirtëror dhe vizionar ndaj së vërtetës

Këtu kjo poete e vyeshme e kësaj vepre letrare me poezi shtron për lexuesin prej disa vitesh, edhe ky vëllim poetik është i shqetësuar me rritjen shpirtërore të narratorit dhe sipas modelit të mëparshëm poetik tek i cili ushqehet vetë rrugëtimi krijues i poetes, arrin të qetësohet dhe po aq edhe të rrëfehet, është një mishërim i një prej aftësive të saj, imagjinatës apo “ingeniumit” të saj. Një nga lidhjet me “ingeniumin” është ajo që vjen nga teoria e “funksioneve kryesore që janë në gjendje që të sigurojnë rrëfime dhe imazhe për “shqyrtim”, por që nuk janë në gjendje të kryejnë funksionet e rezervuara të arsyes. KY vëllimi poetik me i riu i autores është në fakt ai që shpesh vë arsyen në gjendje për të nxjerrë mësimin e duhur moral nga filozofia e tij. Një pjesë domethënëse e projektimit epistemologjik, mes forcës së brendshme të këtij vëllimi poetik, theksohet nga diskurset e tij mbi të vërtetën morale që qasin vargjet dhe në atë që ato përmbajnë. Kjo forcë vjen veçanërisht pas “konfrontimit” poetik me kontradiktat midis jetë përditësime dhe ndjesisë si faktorë që rreken tek vetë arsyeja e jetës dhe faktori i dashurisë sublime. Dialogu me vetveten, dhe arsyen perceptuese, është domosdoshmërish bindës. Përfundimi i vërtetë vjen me një tjetër vizion tek i cili përfundon ardhja në fron ku ulet vetë “Arsyeja” se kërkesat janë stacione ëndrrash të vetë asaj që qaset nga dëshira dhe vetë jeta.

Puna poetike e autores nuk është thjesht varg, as vargëzim i lirë, i bardhë apo metrik. Ajo është që punë e mirëfilltë vlerash që është e shquar në shumë aspekte, si në lidhjet që ajo tërheq në mes të poezisë dhe filozofisë jetike, ashtu edhe në llogarinë e saj të lidhur midis formës dhe kuptimit në vizion, ose më saktë në shpjegimin e saj poetik si arsye ndjesore, e ëndërruar, për përballimin e formës “vizion”, po aq më shumë dhe në aftësinë e saj për të dhënë një shpjegim të psikologjisë “ëndërr”, që është në përputhje me epistemologjinë mbizotëruese të kohës. Ajo shkruan në mënyrë të ndritshme dhe po aq bindshëm, dhe duke ruajtur me kujdes fillin e argumentit të saj. Ajo është e ndjeshme përmes shumë dallimeve që ajo shqyrton si të tilla në mesin e “vizionit filozofik”. Përshkrimi i saj është një përpjekje e rëndësishme për të llogaritur formën e poezisë dhe ofron një numër të pikëpamjeve të rëndësishme, që nisin nga diskutimi i saj për përdorimin e imazheve dhe formave që shërbejnë për të treguar, se ka dhe do të ketë jetë në poemë. Kjo veçanërisht duket tejet premtuese. Poetja me këtë formë poetike  jep jetë dhe ngushëllim për ata që besojnë se dashuria “është portretizuar si mëkatare në fillimet e poezisë, dhe se ajo është sjellë në një kënd ku dyzimi është vetë një dorëheqje e virtytshme pa fillim dhe fund. Këto, megjithatë, janë disa predispozita, në vend të konkluzioneve, në vend të përpjekjes së saj për të vendosur poezinë e saj brenda në një nën-zhanër, që ajo ka përcaktuar si praktikë imediate.

Poetja me këtë formë poetike  jep jetë dhe ngushëllim për ata që besojnë se dashuria “është portretizuar si mëkatare në fillimet e poezive

Një pjesë e rëndësishme e poezisë së autores është dhe një “mythografi”  jetike, personale e dedikuar për lexim për publikun e gjerë, në vetë strukturën epistemologjike që mbart vargu. Forma e poezisë së poetes, Zejnepe Alili Rexhepi, është interpretuar nga disa, por mjaft të tjerë kanë harruar të theksojnë një fakt të tillë, i cili ka në qendër të diskutimit të tanishëm kritik të poezisë vetë forcën mitngritëse. Nëse supozimet e tilla janë derivate të sakta, atëherë ajo formë e tillë strukturore poetike, jep qasje më të avancuar vizive të formës së saj në vetë përmasën semantike që vjen nga gjuha e mirë përdorur, e bukur dhe mjaft kuptimplote. Mbi këtë bazë mund të themi se ky vëllim poetik i poetes është vetë vizioni i munguar i diskursit të jetë-ëndrrës në poezinë e sotme të mëtuar nga elementi femëror...

Më të lexuarat
Sot mund të lexoni Shfletoni kopertinat