‘Mos lejoni që sjellja e njerëzve të tjerë të shkatërrojë paqen tuaj të brendshme’, këshillat Budiste që ju ndihmojnë të menaxhoni ankthin dhe stresin - Bota Sot
‘Mos lejoni që sjellja e njerëzve të tjerë të shkatërrojë paqen tuaj të brendshme’, këshillat Budiste që ju ndihmojnë të menaxhoni ankthin dhe stresin

Life style

‘Mos lejoni që sjellja e njerëzve të tjerë të shkatërrojë paqen tuaj të brendshme’, këshillat Budiste që ju ndihmojnë të menaxhoni ankthin dhe stresin

Më: 19 janar 2020 Në ora: 15:39
Ilustrim

Jeta moderne na bllokon në një garë kundër kohës dhe na mbush me një ngarkesë të tepruar përgjegjësish. Në këtë mënyrë lulëzojnë ankthi dhe stresi, mekanizmat neurologjikë që në kushte normale na lejojnë të kapërcejmë në mënyrë efektive vështirësitë me të cilat na përball jeta, por kur ato bëhen të vazhdueshme mund të shkaktojnë çrregullime psikofizike.

Një ngarkesë e tepërt e ankthit dhe stresit mund të shkaktojë rritjen e rrahjeve të zemrës, tensionin dhe dhimbjen e muskujve, mosfunksionimin e sferës seksuale, depresionin dhe pagjumësinë. Kjo e fundit është veçanërisht e rrezikshme sepse është thelbësore për mirëmbajtjen e trurit. Për më tepër, vrulli i jetës moderne na pengon të shijojmë të tashmen dhe të jemi të vëmendshëm ndaj vetvetes dhe të tjerëve.

Budizmi na ofron një mundësi për të ndryshuar ingranazhet. Gjithçka sillet rreth disa parimeve që na lejojnë të përmirësojmë cilësinë e jetës dhe të menaxhojmë stresin në një mënyrë optimale dhe pa ilaçe.

Këtu janë 4 këshilla Budiste për menaxhimin e ankthit dhe stresit.

Çlirimi nga problemet që varen nga ju, jo nga të tjerët

Parimet Budiste na mësojnë se ne duhet të marrim përgjegjësi për gjithçka që ne përjetojmë, qofshin ato pozitive apo negative dhe se ne nuk mund të fajësojmë të tjerët për fatin e keq ose ngjarjet dhe problemet tona. Shkarkimi i fajit tek të tjerët do të thotë të mos kesh fuqi të ndryshosh një situatë të pakëndshme.

Të akuzosh të tjerët, jetën dhe botën në përgjithësi, dhe të mos njohësh përgjegjësitë shkakton një gjendje ankthi dhe zhgënjimi që lind nga ideja që askush nuk mund ose nuk dëshiron të na ndihmojë. Një nga parimet mbi të cilat bazohet doktrina Budiste është se ne vetë krijojmë vuajtjet dhe lumturinë tonë. Pasoja e këtij parimi është se çlirimi ose iluminizmi ynë varet vetëm nga vetvetja. Pra, në vend që të shpresoni për një shpëtimtar që do t’ju çlirojë nga të gjitha ligësitë tuaja, nxirrni potencialin që ka ekzistuar gjithmonë brenda jush. Vetëm duke reformuar botën e brendshme mund të ndryshoni botën e jashtme. Çlirohuni nga ai mekanizëm mbrojtës që ju bën të fajësoni të tjerët për gjithçka, pasi vetëm në këtë mënyrë do të mësoni të veproni me vetëdije dhe  do mund t’i jepni fund ankthit dhe problemeve tuaja.

Lumturia është këtu dhe tani

Nga Budizmi del mësimi i të tashmes, që do të thotë ta përqendrosh vëmendjen tek e tashmja sepse është dimensioni i vetëm që na përket. Me fjalë të tjera, ne duhet ta jetojmë të tashmen me plotësi dhe vetëdije maksimale për çdo ndjesi të vogël të brendshme, pa e mbuluar atë që ndodh me racionalizimin e mendimeve. Qëllimi i të tashmes është të parandaloni mendjen të kapet nga kujtimet, duke lejuar që e kaluara të zgjasë hijen e saj të vuajtjes mbi të tashmen, ose të parashikojë të ardhmen, duke prishur momentin e tanishëm me ankthin e të nesërmes. Të jesh në gjendje të qëndrosh në të tashmen është zgjidhja për t’i dhënë fund sikletit.

Çelësi i lumturisë është të jetojmë në të tashmen, duke braktisur të gjitha kujtimet e mëparshme dhe të gjitha pritjet e së ardhmes dhe duke e kufizuar veten për të regjistruar çdo emocion dhe ndjesi të vogël të përjetuar në këtë moment. Sa më shumë të bini në atë që po ndodh në të tashmen dhe të jeni të vetëdijshëm për të, pa e vënë në provën e gjykimit racional, aq më shumë jeni në gjendje ta mbani mendjen nën kontroll dhe të mbani larg frikën, stresin dhe ankthin.

Praktikoni shkëputjen

Sipas filozofisë Budiste, lidhja ndaj gjërave ose njerëzve kufizon lirinë e dikujt dhe është shkaku kryesor i vuajtjes. Të qenit i fiksuar pas botës shqisore shkakton një varësi emocionale që mohon mundësinë e të kuptuarit të realitetit të mendjes së dikujt. Pavarësisht sa objekte materiale kemi, dëshira jonë nuk do të ngopet kurrë. Ndërtimi i lidhjeve të varësisë me njerëzit ju bën të jetoni nga frika se mos i humbni ata dhe mbeteni vetëm. Në një situatë të tillë është e pamundur të ndjesh gëzim, pasi vjen nga mendja dhe jo nga dukuritë e jashtme.

Lidhja është një qëndrim mendor që gjeneron zhgënjim dhe prish paqen mendore. Mënyra e vetme për të kapërcyer këtë iluzion është të zhvillohet i kuptuari i mendjes së një personi përmes introspeksionit. Kjo nuk do të thotë që për të qenë të lumtur duhet të heqësh qafe të gjitha mallrat dhe lidhjet emocionale. Nuk janë njerëzit ose objektet materiale që krijojnë vuajtje dhe shqetësim, por lidhja obsesive ndaj tyre, kjo është ajo që shkakton shqetësim, stres dhe mungesë të paqes mendore.

Mësoni nga gabimet

Doktrina Budiste mëson se çdo veprim i bërë jep një karma të caktuar (parimi shkak-pasojë). Nëse sillemi si duhet, të nxitur nga qëllime të dobishme dhe altruiste, do të tërheqim karma pozitive, nëse në vend të kësaj veprimet tona janë të dëmshme ose egoiste, do të tërheqim karma negative. Në Budizëm është e mundur të korrigjohen gabimet e dikujt, por pa ndjenjë faji. Të marrësh përsipër gabimet e një personi nuk ka kuptim sepse nuk ndëshkohesh për gabimet e dikujt, por nga gabimet e dikujt. Ajo që manifestohet në të tashmen është rezultat i gabimeve të së kaluarës. Prandaj, korrigjimi i gabimeve të një personi është i barabartë me përpjekjen për të mos pranuar gabimet e bëra, duke vendosur në të tashmen shkaqet e duhura që garantojnë rrjedhën e karmës pozitive, duke bërë të mundur ndryshimin e situatës aktuale në të ardhmen.

Duke gabuar mëson. Kjo fjalë e urtë që e njohim të gjithë na mëson se gabimet janë të pashmangshme, por duhet të mësojmë të nxjerrim mësime prej tyre dhe të mos i kryejmë më ato. Megjithatë, duket se sot shumë njerëz kanë humbur aftësinë për të mësuar nga gabimet dhe vazhdojnë t’i përsërisin ato, me shpresën se diçka mund të ndryshojë. Nëse ndiheni sikur jeni gati të përsërisni një gabim që keni bërë në të kaluarën, mbani në mend përkufizimin e Ajnshtajnit për marrëzinë: “Çmenduria bën të njëjtën gjë duke pritur rezultate të ndryshme.” Merrni pak kohë për të reflektuar dhe për të gjetur një mënyrë tjetër për t’u marrë me situatën.

Shfaq komentet
comments powered by Disqus
Sot mund të lexoni Shfletoni kopertinat