Urtia e tij proverbiale provokonë që nga ditët e tij si nxënës i moshës rinore (autori i këtyre rreshtave që bashkënxënës kishte prirje për filozofi. Dëgjohej të thoshte “mendtë e të riut si rifat e shiut” që do të thotë se ai, e mesme, gjimnazi pedagogjik, në Istog, mund ta dëgjojë të thoshte mendtë e t’riut si rigat e shiut dhe maturia dhe pjekuria e tij, erudicioni shpërtheu që në moshën rinore djaloshore.
E kam të vërtetuar e të dëgjuar se ai qe atëherë, në moshën 15-16 vjeçare ishte lexuesi më i zellshëm i Bibliotekës së qytezës së Istogut. Ishte superior edhe kundrejt mësimdhënies të atëhershme.
Ibrahim Rugova, duhet të kujtohet si model i njeriut të urtë dhe filozofia e tij (edhe jolirike) kousistonte në maturinë.
Portreti i tij, guximi qytetar është tipar dallues i tij. Thënia e Anton Harapit se “Shqyptari shumë relacione i merr dhe i kupton relacione e merr dhe i kupton fare pabesueshëm. N’at mënyrë si fëmija i vogël s’sheh tjetërkënd, por veten.”
(Anton Harapi: “Kulla e Babelit” J.M.)-i
Po edhe Krist Maloki e trajton këtë çështje në esenë e tij të njohur “Lindor a perëndimor”.
Ndryshe nga kundërshtarët e tij që flasin me sigurinë e madhe për fitore dhe kauzën e tyre: të drejtë.
Djemtë trima të vetvendosjes flasin për “kauzën e tyre të drejtë”, por harrojnë se LDK-ja me vizionin Rugovian ngërthen me vete bazën filozofike dhe të bazuar edhe historikisht. Nga buron fuqia rugoviane: nga baza historike dhe logjike, Rugova siç shihet në të librit, “Veç pavarësi, asgjë më pak” Ibrahim Rugova në shtypin gjermano fols (1989-2006).
Duke pasur parasysh formimin e tij të rysur filologjik e filozofik. I. Rugova mori udhën e një lideri.
Ai në vitet ’80 ishte afirmuar si shkrimtar. Janë të njohura zenitet letrare, rubrikë e hapur enkas për të në “Fjala”.
Cilat janë shtyllat e filozofisë rugoviane? Djathtës më i tij vërtetohet që nga primati që i jep (ai) familjes. Si njeri, pinjoll i prindërve të parëve.