Galaktika e vogël që rrotullohet rreth neve mund të mos jetë ajo që menduam

Galaktika e vogël që rrotullohet rreth neve mund të mos jetë ajo që menduam

Më: 12 janar 2024 Në ora: 08:09

Nuk është e lehtë të maten distancat në hapësirë. Ndonjëherë astronomëve u është dashur të rishikojnë zbulimet e tyre rreth objekteve kozmike bazuar në matjet e reja të distancës. Megjithatë, është disi e çuditshme kur një problem i tillë shfaqet me një objekt që njerëzimi e ka vëzhguar për mijëra vjet.

Domethënë, shkencëtarët sapo kanë zbuluar diçka shumë interesante për një nga objektet më të famshme në qiellin e natës. Duket se Reja e Vogël e Magelanit nuk është një galaktikë e vogël që rrotullohet rreth Rrugës së Qumështit – por dy.

Si mund ta kishim bërë këtë gabim?

Siç kemi thënë tashmë – matja e distancave kozmike nuk është një detyrë shumë e thjeshtë. Reja e Vogël e Magelanit është një nga disa galaktikat xhuxh që rrotullohen rreth tonës. Është rreth 200 mijë vite dritë larg, diametri i tij është rreth 7000 vite dritë dhe ka një masë prej rreth 3 miliard Diej.

Është çiftuar me një galaktikë tjetër, Renë e Madhe të Magelanit. Të dy rrotullohen rreth njëri-tjetrit ndërsa rrotullohen rreth Rrugës së Qumështit. Reja e Vogël e Magelanit është menduar më parë të jetë një lloj objekti i dyfishtë: rajoni i gazit ndëryjor nuk përputhet me vetitë e tjera të galaktikës xhuxh dhe duket se ka të paktën dy popullata të ndryshme yjesh brenda saj.

Analiza e detajuar e të dhënave

Prandaj, astronomja Claire Murray nga Instituti Shkencës i Teleskopit Hapësinor dhe kolegët e saj analizuan tërësisht strukturën e Resë së Vogël Magelanik. Ata studiuan të dhënat nga projekti Gaia, i cili ka hartuar në detaje pozicionin dhe shpejtësinë tredimensionale të yjeve në Rrugën e Qumështit.

Ata gjithashtu analizuan të dhënat nga një sondazh i kryer duke përdorur radio teleskopin Australian Square Kilometer Array Pathfinder për të studiuar në detaje përbërjen e gazit që mbush Renë e Vogël Magelanik, shkruan Science Alert.

Dy galaktika të ndryshme

Ata zbuluan se Reja e Vogël e Magelanit përbëhet nga dy popullata të dallueshme të yjeve që janë shumë larg njëri-tjetrit. Çdo popullatë kishte nënshkrimin e vet të gazit ndëryjor dhe lëvizte në një mënyrë të ndryshme.

Sipas gjetjeve të tyre, sa më afër e dy popullatave të yjeve është rreth 199 mijë vite dritë larg nesh, dhe aq më larg 215 mijë vite dritë. Ne ende nuk kemi qenë në gjendje ta dallojmë me siguri këtë ndryshim në distancë, sepse ato janë saktësisht prapa njëri-tjetrit përgjatë vijës sonë të shikimit; dhe mjaft afër njëri-tjetrit sa t’i ngjajnë një popullate yjesh.