Zbulohet prova e re që sugjeron se jeta ekzistonte dikur në Mars

Zbulohet prova e re që sugjeron se jeta ekzistonte dikur në Mars

Më: 12 shkurt 2021 Në ora: 13:07
Ilustrim

Dy shkencëtarë britanikë kanë zbuluar avuj uji në atmosferën e Marsit, i cili është një kontribut i ri në tezën se jeta dikur ekzistonte në planetin e kuq.

Shkencëtarët përgjithësisht pajtohen se Marsi ishte i pasur me ujë të rrjedhshëm në të kaluarën, me liqene dhe lumenj. Sot, i gjithë uji i planetit të kuq është bllokuar kryesisht në hemisferë të akullt nën sipërfaqe. Sidoqoftë, një studim i ri i botuar në revistën Science Advances nga shkencëtarë britanikë nga Universiteti i Hapur, sugjeron që një pjesë e këtij uji të lirohet në formën e klorurit të hidrogjenit në atmosferën e Marsit.

Zbulimi u bë i mundur nga një pajisje e vogël NOMAD - e cila është montuar në sondën ExoMars të Agjencisë Evropiane të Hapësirës (ESA) dhe Roscosmos Ruse, dhe që mat dritën që kalon nëpër atmosferën e Marsit. Projekti i përbashkët ruso-evropian ExoMars-2016 zbuloi klorur hidrogjeni në atmosferën e Marsit për herë të parë, duke treguar procese kimike të panjohura, njoftoi të enjten agjencia ruse e hapësirës Roscosmos.

"Instrumenti NOMAD po ndryshon thelbësisht kuptimin tonë për evolucionin e ujit në Mars", tha Manish Patel, një nga autorët e studimit.

Instrumenti "siguron njohuri të pashembullt të izotopeve të ujit në atmosferën marsiane si një funksion i kohës dhe vendndodhjes së tyre në planet" dhe është "një element kryesor për të kuptuar se si Marsi humbi ujin e tij me kalimin e kohës" dhe për pasojë "pushoi së qeni planeti në cilin jeta është e mundshme”.

Sue Horn, kreu i kërkimit hapësinor në Agjencinë Britanike të Hapësirës, vlerëson se këto kërkime janë "një element kryesor në përpjekjen e tonë për të zbuluar sekretin e planetit të kuq".

Një studim i ri u botua në javën e "turmës së madhe" në Mars. Vetëm të mërkurën, kur studimi u botua në një revistë shkencore, anija kozmike kineze Tianwen-1 hyri në orbitën e Marsit, më shumë se gjysmë viti pas nisjes si pjesë e një programi ambicioz hapësinor të nisur nga Kina. Një ditë më parë, sonda Hope e Emirateve të Bashkuara Arabe u vendos me sukses në orbitën e Marsit.

Më në fund, më 18 shkurt, pritet mbërritja e roverit amerikan Perseverance. Në misionin më ambicioz amerikan në Mars deri më tani, roveri do të përpiqet të zbresë në rajonin me shkëmbinjtë e pjerrët të quajtur liqeni i Kraterit.