​Asteroidi i zbuluar mund të qëndrojë në orbitën e Tokës për 4000 vjet

​Asteroidi i zbuluar mund të qëndrojë në orbitën e Tokës për 4000 vjet

Më: 8 shkurt 2022 Në ora: 20:29

Një asteroid i zbuluar në orbitën e Tokës, rreth 1.2 kilometra i gjerë, mund të qëndrojë në orbitë rreth planetit tonë për të paktën 4000 vjet të tjera pa paraqitur asnjë rrezik, kanë njoftuar shkencëtarët spanjollë.

Duke përdorur të dhëna nga teleskopët në Kili, Arizona dhe Ishujt Kanarie, shkencëtarët kanë dhënë përshkrimin më të plotë deri më sot të një asteroidi, të quajtur 2020 XL5 dhe i zbuluar për herë të parë dy vjet më parë.

Ata konfirmuan se është një nga vetëm dy nga të ashtuquajturit asteroide trojane që udhëtojnë si shoqërues të Tokës.

Asteroidet trojane mund të jenë endacakë në sistemin diellor, siç duket të jetë rasti me këtë ose përfaqësojnë materialin e mbetur nga formimi i planetit të tyre. Ato mbeten të bllokuara nga forca e gravitetit planetar dhe më pas rrotullohen rreth Diellit në të njëjtën rrugë sikurse planeti.

Ky duket të jetë një asteroid i tipit C, një nga speciet më të zakonshme në sistemin diellor, sipas shkencëtarit Tony Santana-Roso nga Universiteti i Alicante dhe Instituti i Shkencave Hapësinore të Universitetit të Barcelonës, autori kryesor i një studim i publikuar në revistën Nature Communications.

Këto asteroide janë me ngjyrë të errët dhe përmbajnë shumë karbon së bashku me shkëmbinj dhe minerale.

“2020 XL5 nuk përbën asnjë kërcënim për Tokën. Ne presim që të mbetet në orbitën e saj aktuale të qëndrueshme për të paktën 4000 vjetët e ardhshme, "tha shkencëtari dhe bashkautori i studimit Cesar Briceno pranë Fondacionit Kombëtar të Shkencës të SHBA-së NOIRLab.

Është në një distancë nga Toka që varion nga 90 milion km në 270 milion km.

Asteroidi zë një nga pesë të ashtuquajturat pika Lagranzh - pozicione në hapësirë ku objektet priren të qëndrojnë në vend. Këto pesë vendndodhje lejojnë orbita të qëndrueshme për shkak të forcave konkurruese të gravitetit të Tokës dhe Diellit. Kjo është e vendosur në atë që quhet pika L4.

I vetmi asteroid tjetër trojan i parë rreth Tokës, i zbuluar 12 vjet më parë, gjithashtu në pikën L4, u quajt 2010 TK7. Është më i vogël me një diametër rreth 400 metra. Ai gjithashtu mendohet se ka qenë i bllokuar nga graviteti i Tokës ndërsa 'bredh' në sistemin diellor.

“Asteroidi 2020 XL5, i zbuluar për herë të parë në dhjetor 2020 duke përdorur një teleskop në Havai mund të jetë kapur nga graviteti i Tokës rreth 500 dhe 1000 vjet më parë. Asteroide të shumta trojane banojnë në sistemin tonë diellor dhe planeti më i madh, Jupiteri, ka gati 10.000”, tha Santana-Roso.

NASA lansoi anijen kozmike “Lucy” tetorin e kaluar për t'i studiuar asteroidet. Asteroide trojane janë gjetur gjithashtu rreth Neptunit (28 prej tyre), Marsit (katër), Uranit (dy) dhe Venerës (një).

Santana-Roso tha se mund të ketë më shumë asteroide trojane rreth Tokës për t'u zbuluar. Dy pikat e Lagranzhit në të cilat mund të ekzistojnë, L4 dhe L5, janë të vështira për t'u vëzhguar nga Toka.

"Çdo asteroid që rrotullohet rreth këtyre pikave do të jetë i dukshëm vetëm për një periudhë të shkurtër kohore afër muzgut, në lartësi shumë të ulëta mbi horizont. Nëse i drejtojmë teleskopët tanë më të mëdhenj poshtë horizontit dhe afër muzgut, jam i sigurt se do të gjejmë më shumë surpriza," shtoi ai.