Zbulohet materiali magnetik që ngrihet kur nxehet

Zbulohet materiali magnetik që ngrihet kur nxehet

Më: 5 korrik 2022 Në ora: 16:53

Kur disa materiale magnetike ftohen në temperaturën e duhur, ndodh diçka interesante. Rrotullimet e atomeve të tyre ngrijnë dhe qëndrojnë në vend në një model statik.

Por tani fizikanët kanë vënë re se një material sillet krejtësisht ndryshe. Kur nxehet pjesërisht, elementi magnetik neodymium ngrin; gjë që befasoi komunitetin shkencor.

“Sjellja magnetike e neomidiumit është në të vërtetë e kundërta e asaj që ndodh normalisht. Është krejt kundërintuitive, si uji që ngrin kur nxehet”, tha fizikani Alexander Khajetoorians nga Universiteti Radboud në Holandë.

Në një material ferromagnetik konvencional, siç është hekuri, të gjitha rrotullimet magnetike të atomeve janë të rreshtuara në të njëjtin drejtim; pra, polet e tyre magnetike veriore dhe jugore janë të orientuara në të njëjtën mënyrë në hapësirën tredimensionale. Por në disa materiale, të tilla si disa lidhje bakri dhe hekuri, rrotullimet janë mjaft të rastësishme.

Edhe pse neodymium përdoret në prodhimin e magneteve, ai duhet të përzihet me hekur për të lidhur rrotullimet e atomeve. Neodymium i pastër nuk sillet si magnetët e tjerë; Vetëm dy vjet më parë fizikanët kuptuan se ky material mund të përshkruhet më së miri si xham rrotullues i vetë-induktuar.

Por hulumtimet e reja tregojnë se neodymium është edhe më i çuditshëm nga sa mendohej më parë. Kur ngrohni një material, rritja e temperaturës rrit energjinë në atë material. Në rastin e magneteve, kjo rrit lëvizjen e rrotullimeve. Kur ftohni magnetin, rrotullimet ngadalësohen.

Për xhamin rrotullues, temperatura e ngrirjes është pika në të cilën qelqi rrotullues sillet më shumë si një ferromagnet konvencional, shkruan Science Alert.

Fizikani Benjamin Verlhac nga Universiteti Radboud dhe kolegët e tij donin të shqyrtonin se si sillet neodymium në ndryshimin e temperaturave. Duke bërë këtë, ata zbuluan diçka interesante. Kur rritet temperatura e neodymiumit nga -268 gradë Celsius në -265 gradë, ndodh faza e ngrirjes. Kur shkencëtarët ftohën përsëri neodymiumin, rrotullimet u bënë përsëri të rastësishme.

Nuk është ende e qartë pse ndodh kjo, pasi materialet natyrore rrallë sillen në mënyra të çuditshme. Megjithatë, shkencëtarët besojnë se mund të ketë të bëjë me një fenomen të quajtur frustrim.

Ky i fundit përshkruan një material që nuk mund të arrijë një gjendje të rregulluar, duke rezultuar në një sistem të çrregullt siç shohim në xhamin rrotullues. Është e mundur, thonë ekspertët, që neodymium të ketë korrelacione të caktuara në gjendjen e tij të xhamit rrotullues që varen nga temperatura. Ngritja e temperaturës i dobëson ato dhe kështu zhgënjimin, duke lejuar që rrotullimet të përafrohen.

Por për një përgjigje reale në pyetjen se çfarë po ndodh saktësisht atje, do të duhet të presim për studime të mëtejshme.