Shkencëtarët projektojnë “pjatën fluturuese” që mund të rri pezull mbi Hënë

Shkencëtarët projektojnë “pjatën fluturuese” që mund të rri pezull mbi Hënë

Më: 29 dhjetor 2021 Në ora: 23:54
Ilustrim

Instituti i Teknologjisë të Universitetit të Massachusetts (MIT) ka projektuar një rover të vogël që i ngjan një “disku fluturues” që mund të rri pezull mbi sipërfaqen e Hënës ose trupave të tjerë qiellorë që nuk kanë atmosferë.

Drejtimi kryesor i kësaj “disk fluturues” do të ishte një fushë elektrike e krijuar nga ekspozimi i drejtpërdrejtë ndaj diellit dhe plazmës diellore.

Në trupat hapësinorë ku nuk ka atmosferë, ekspozimi ndaj Diellit krijon një ngarkesë që mund të ngrejë pluhurin nga sipërfaqja në më shumë se një metër, dhe shkencëtarët kanë zbuluar se si ta shfrytëzojnë atë lloj energjie.

Roveri do të përdorë rreze jonike për të ngarkuar dhe rritur ngarkesën natyrore sipërfaqësore, duke kundërshtuar kështu gravitetin, shkruan “Science Alert”.

“Me një rover lundrues, nuk duhet të shqetësoheni për rrotat ose pjesët e tjera. Terreni në asteroid mund të jetë plotësisht i pabarabartë, por nëse keni një rover që rri pezull mbi sipërfaqe, atëherë mund ta eksploroni lehtësisht”, tha inxhinieri Paulo Lozano pranë MIT.

Në laborator, shkencëtarët arritën të përdorin një burim jonesh për të ngritur një mjet të vogël me madhësi pëllëmbë që peshon rreth 60 gramë mbi sipërfaqe.

“Ky lloj dizajni jonik përdor shumë pak energji dhe krijon shumë tension. Ju duhet kaq pak energji që të mund ta bëni atë pothuajse falas,” tha Lozano.

Kur përgatiteni për fluturim në Hënë ose kudo tjetër në hapësirë, është e rëndësishme të sillni sa më pak “bagazh”. Avionët me ngarkesë më të rëndë kanë nevojë për më shumë karburant, e cila kushton më shumë para. Në rastin e këtij “disku fluturues”, ai natyrisht do të tërhiqte shumë nga energjia që i nevojitet.

Analiza aktuale tregon se levitimi është i mundur në këtë drejtim, por do të nevojiten modelime dhe eksperimente të mëtejshme për të ngritur roverin në lartësinë e kërkuar. Shkencëtarët thonë se llogaritjet e deritanishme tregojnë se një gjë e tillë mund të bëhet.

Një studim i quajtur levitacioni elektrostatik mbi trupat planetarë më pak atmosferë me burime joni-likuid të lëngshëm u botua në revistën “Spacecraft and Rockets”.