​Pamjet e reja nga James Webb zbulojnë bukurinë kaotike të ‘shpatës’ së Orionit

​Pamjet e reja nga James Webb zbulojnë bukurinë kaotike të ‘shpatës’ së Orionit

Më: 13 shtator 2022 Në ora: 23:13

Një nga mjegullnajat më të ndritshme dhe më të afërta me Tokën sapo mori pamjen e saj më të qartë nga afër ndonjëherë.

Orioni është një nga yjësitë më të njohura dhe më të studiuara në Rrugën e Qumështit.

Me yjet e saj më të afërt të vendosur vetëm disa qindra vjet dritë nga Toka, konstelacioni është shtëpia e disa prej yjeve më të mëdhenj dhe më të shndritshëm në qiell dhe një çerdhe të lulëzuar yjesh të zjarrtë e të porsalindur.

Duke përdorur teleskopin e ri hapësinor James Webb (JWST), studiuesit tani kanë kapur imazhet më të mprehta dhe më të detajuara të Orionit në histori.

Në qendër të ‘shpatës’ shtrihet Mjegullnaja Orion - një nga rajonet më të mëdha dhe më të ndritshme të formimit të yjeve afër Tokës.

E dukshme me sy të lirë nga planeti ynë, Mjegullnaja e Orionit ka qenë për shekuj me radhë një objektiv popullor për vëzhguesit e yjeve, përfshirë astronomin italian Galileo Galilei, i cili vlerësohet me zbulimin e grupit yjor më të madh të mjegullnajës Trapezium, më shumë se 400 vjet më parë.

Tani, imazhet e reja zmadhohen në zemër të mjegullnajës si kurrë më parë, duke zbuluar skulptura të lëvizshme të gazit yjor-formues duke u marrë në formë nga rrezatimi i fuqishëm yjor.

"Yjet e rinj masivë lëshojnë sasi të mëdha të rrezatimit ultravjollcë direkt në renë që i rrethon, dhe kjo ndryshon formën fizike të resë si dhe përbërjen e saj kimike," tha Els Peeters, një profesor i astronomisë pranë Universitetit Perëndimor në Ontario, Kanada.

"Këto vëzhgime të reja na lejojnë të kuptojmë më mirë se si yjet masive transformojnë renë e gazit dhe pluhurit në të cilën ata janë krijuar," shtoi ai.

Ndërveprimet e dhunshme midis yjeve dhe reve të tyre të shtëpisë mund të shihen më qartë në shiritin e gjatë, kafe të gazit që ndodhet prapa yllit qendror.

Ky mur i dendur gazi njihet si shiriti i Orionit dhe po shtyhet ngadalë dhe po gërryhet larg nga rrezatimi intensiv yjor i yjeve më të nxehtë dhe më të shndritshëm në Mjegullnajën e Orionit.

Të shpërndara në të gjithë shiritin janë një sërë karakteristikash spektakolare dhe misterioze, duke përfshirë fije të gjata e të mprehta hidrogjeni, yje të rinj të rrethuar nga disqe pluhuri që formojnë planetin dhe rruzull të madh gazi që po shemben ngadalë në yje foshnje para syve të astronomëve.